Paskutinės paieškos

    Subkategorijos

    • Priekinės stabdžių...

      Dabar jau įprasta, jog automobilis yra neatsiejamas, mūsų gyvenimą palengvinantis faktorius, tačiau negalima pamiršti, jog jis gali tapti nelaimės kelyje kaltininku. Didžiausia tikimybė, jog taip nutiks – sugedę stabdžiai, variklio defektai, netinkamos padangos žiemos metu. Be abejo, dėl šių gedimų beveik visais atvejais atsakingi patys automobilio savininkai, kurie laiku netikrina ir nesidomi eksploatuojama transporto priemone. Juk daugelio didesnių ir rimtesnių gedimų galima išvengti laiku atlikus smulkius remonto darbus, į kuriuos kartais žvelgiama nepakankamai rimtai. Vienas tokių momentų, kuriam neskiriama pakankamai dėmesio – sudilusių kaladėlių keitimas. Kada ir kodėl jas būtina keisti?

      Stabdžių kaladėlių vaidmuo ir ypatumai

       Stabdžių kaladėlės yra montuojamos prie kiekvieno automobilio rato, tiek priekyje, tiek gale, taip pat yra kaladėlės rankiniam stabdžiui. Visos jos yra atsakingos už tinkamą automobilio stabdymą. Tikriausiai daugelis žino, jog su laiku jos dyla ir kad tai visiškai įprastas procesas. Tačiau, kad stabdžiai tinkamai atliktų savo funkciją būtina jas pakeisti naujomis, kas išties net nėra sudėtinga ar brangu, lyginant su tuo, kas gali nutikti jų nekeičiant. Kaladėlių dilimas įprastas procesas, todėl išgirdus cypimo garsą reikia pažiūrėti, ar jos nenudilo iki metaliuko, žyminčio kaladėlių susidėvėjimą, kuris liesdamasis į diską ir sukelia cypimo garsą. Jei nuojauta pasitvirtina reikia kuo skubiau pakeisti kaladėles. Dauguma mūsų šalyje eksploatuojamų automobilių yra su priekiniais varančiaisiais ratais, todėl daug greičiau sudyla būtent priekinės kaladėlės, todėl jas reikia keisti dažniau.

       Neatidėliokite stabdžių sistemos tikrinimo ir kaladėlių keitimo

       Stabdžiai – viena svarbiausių automobilio sistemų, kuriai sugedus gali lydėti pačios skaudžiausios pasekmės. Siekiant išvengti rimtų gedimų ir galimų nelaimingų nutikimų būtina reguliariai tikrinti jų būklę, keisti jau gerokai suprastėjusias ir savo funkcijos nebeatliekančias dalis naujomis, patvaresnėmis. Visuomet laiku prižiūrint automobilį mažėja tikimybė, jog koks nors gedimas taip ir liks nepamatytas. Juk atvažiavus į autoservisą visuomet patikrinama ne tik viena sistema, bet ir kitos, tiesiogiai su ja susijusios dalys, kadangi automobilyje viskas susieta ir gendant vienai detalei, išsiderina kita, mažėja jos efektyvumas. Be abejo, sudėtingesnis remontas reikalauja daugiau investicijų ir laiko – todėl tik išgirdus nemalonų, cypiantį kaladėlių garsą, verta patikrinti jų būklę, ir jei reikia, kuo skubiau pakeisti, kadangi sudilus kaladėlėms, stabdant pradės dilti stabdžių diskai ar būgnai, kurių remontas bus sudėtingesnis, brangesnis ir užtruks daugiau laiko.

      Dažniausiai rekomenduojama kaladėles pakeisti prieš atliekant automobilio techninę apžiūrą, kadangi jos metu labai didelis dėmesys skiriamas transporto priemonės stabdžiams. Tačiau, jei anksčiau išgirdote cypimo garsą mašinai stabdant, tuomet apie keitimą reikėtų galvoti kuo anksčiau ir patartina nelaukiant vykti į autoservisą, kur specialistai jas pakeis. Keitimo metu jie taip pat patikrins ar nepažeistos kitos stabdžių dalys.

      Į ką atsižvelgti renkantis stabdžių kaladėles?

      Yra daug skirtingų stabdžių kaladėlių ir kiekvienas gamintojas pabrėžia savo privalumus. Tokioje gausoje išsirinkti kokybiškas kaladėles sunku, tačiau geriau pasidomėjus tikrai įmanoma. Bene svarbiausia – nepirkti pačių pigiausių kaladėlių, kurios yra itin kietos. Tokios stabdžių kaladėlės turi tik vieną pliusą – ilgiau nesudyla, tačiau galvojant apie tolesnį automobilio eksploatavimą, tai neatsiperka, kadangi jos stipriau spaudžia stabdžių diskus, kurie dėl to gadinami. Be to, kietesnės kaladėlės pasižymi prastesniu sukibimu, todėl stabdo ne taip efektyviai. Žinomi gamintojai pasitelkia geresnes sudedamąsias medžiagas, todėl kaladėlių sudėtis yra minkštesnė ir jos geriau sukimba su stabdžių diskais, taip didindamos stabdymo efektyvumo rodiklį. Svarbu žinoti, jog dėl minkštų kaladėlių diskai mažiau gadinami, kas ilgina jų eksploatacijos laiką. Tad prieš keičiant kaladėles būtina pasidomėti ir apgalvoti, kurį variantą norite pasirinkti.

    • Priekiniai stabdžių...

      Stabdžių diskai – sudedamoji stabdžių sistemos dalis, tiesiogiai atsakinga už automobilio stabdymą. Stabdymo momentu kaladėlės prisiliečia prie diskų ir susidariusios trinties metu automobilis stoja. Nuo jų būklės priklauso stabdymo kokybė, stojimo greitis ir kelias. Tvarkingi stabdžiai gali išgelbėti gyvybę, o štai eksploatuojant automobilį, kurio stabdžių sistema nefunkcionuoja tinkamai, stipriai rizikuojama ne tik savo, bet ir keleivių, kitų automobilių savininkų gerove. Kaip atskirti šios sistemos gedimus ir kokių veiksmų imtis su jais susidūrus?

      Stabdžių sistemos gedimai

      Stabdžių sistema sudaryta iš stabdžių trinkelių, diskų (ir/ar būgnų), suportų. Kad ji veiktų tinkamai visos šios dalys turi būti kokybiškos ir darniai funkcionuoti. Ši sistema gali pradėti gesti dėl stabdžių skysčių trūkumo, nudilusių kaladėlių, surūdijusių diskų, sutrikusio suportų judėjimo. Dažniausiai įtariant stabdžių gedimus pirmiausia tikrinama trinkelių būklė, jos pakeičiamos. Tačiau nereikėtų pamiršti, jog uždelsus per ilgai kaladėlės galėjo pažeisti kitas stabdžių sistemos dalis, su kuriomis siejosi tiesiogiai, pavyzdžiui, stabdžių diskus. Šiuos nuėmus galima pamatyti ir kitus slypinčius gedimus.

      Kada reikia susirūpinti stabdžių diskais ir kokie galimi remonto sprendimai?

      Pirmasis stabdžių gedimo ženklas – nemalonus cypimas, į kurį būtina atkreipti dėmesį. Būtent jis gali įspėti dėl sudilusių stabdžių kaladėlių, kurias būtina kuo skubiau pakeisti, kadangi laiku nepastebėjus ar ignoruojant kenčia kitos stabdžių sistemos dalys: diskai, suportai. Pavyzdžiui, kai kaladėlės per stipriai sudilusios, stabdymo metu netolygiai dyla diskai. Vėliau dėl to gali atsirasti vairo vibracija, kuri ir išduoda, jog diskai nebėra lygūs, todėl stabdant kaladėlės su jais nesusiliečia tinkamai, kas lemia stabdymo efektyvumo mažėjimą.

      Taigi, išgirdus automobiliui nebūdingą keliamą garsą, ypač atsiradus vairo vibracijai, būtina ne tik pakeisti stabdžių trinkeles, bet ir atlikti kitų stabdžių sistemos dalių patikrą. Diskai per eksploatavimo laiką gali būti pažeisti rūdžių, įskilę dėl mechaninių pažeidimų ar staiga besikeičiančių temperatūros sąlygų. Priklausomai nuo diskų pažeidimo stiprumo siūlomi du remonto variantai: diskų tekinimas specialiomis staklėmis ar jų keitimas naujais. Iš pradžių galima rinktis tekinimą, kuris kainuoja pigiau nei naujų diskų įsigijimas, tik reikia įvertinti, ar po atlikto darbo šie nebus per ploni eksploatavimui. Jei stabdžių diskai dar pakankamai stori, tuomet tekinimas leis šiek tiek sutaupyti. Tekinti diskus būtina poromis, kadangi tik taip stabdžiai stabdys tolygiai. Nutekinti originalūs automobilio diskai turi tik vieną trūkumą – tampa šiek tiek plonesni, tačiau eksploatacijos savybėmis netgi lenkia naujus, neoriginalius stabdžių diskus. Nutekintas diskų paviršius tampa lygus ir kaladėlės gali tinkamai prie jo liestis ir stabdyti.

      Jei diskai jau pasiekė savo minimalią storio ribą, tuomet jų tekinti neverta, geriau įsigyti naujus. Nutekinus per plonus diskus nepasiekiama daug naudos, kadangi jie tuoj pat nebebus tinkami naudojimui ir reikės greitai keisti naujais. Taip pat tekinti nepatartina įskilusių, sutrūkinėjusių ar rūdžių pažeistų stabdžių diskų, kurių stabdymo efektyvumas nebus pakankamas.

      Atlikus patikrą ir nustačius, jog diskai jau per ploni, tuomet belieka įsigyti naujus. Renkantis juos reikia atsižvelgti į automobilio modelį, vairuotojo važiavimo ypatumus, važinėjimo dažnumą. Pačios geriausios kokybės, patvaresnius stabdžių diskus patariama įsigyti eksploatuojantiems automobilį kasdien, ypač mėgstantiems greitį, kadangi tuomet diskai yra veikiami labiausiai.

      Stabdžiai – pagrindinis automobilio saugumą lemiantis veiksnys. Nuo jų būklės priklauso, kaip saugiai pasieksime savo kelionės tikslą, todėl išgirdus cypimo garsą, pajutus vairo vibraciją, neįprastą sunkumą ar lengvumą spaudžiant stabdžio pedalą, galima įtarti stabdžių diskų gedimus, dėl kurių patartina nedelsiant kreiptis į specialistus. 

    • Priekinių stabdžių...

      Stabdžiai – viena svarbiausių automobilio sistemų, užtikrinanti vairuotojo ir keleivių saugumą kelionių metu. Šią sistemą prie kiekvieno rato sudaro: trinkelė, suportas, stūmokliai, diskas ar būgnas (kai kuriais atvejais automobilio priekyje  montuojami diskiniai, o gale – būgniniai stabdžiai). Tačiau tai neturi didelio skirtumo, svarbiausia, jog stabdžiai būtų prižiūrėti ir tinkamai atliktų savo funkciją. Netinkamai eksploatuojami stabdžiai gali sukelti rimtų problemų ir būti skaudžių nelaimių priežastimi. Dėl to būtina reguliariai patikrinti, ar šie atitinka gamintojo keliamus reikalavimus. Atliekant techninę apžiūrą šiai sistemai skiriama daug dėmesio, atidžiai įvertinama ar vienodai stabdo abiejų automobilio pusių ratai, ar gauti ataskaitos parametrai atitinka transporto priemonei keliamus saugos reikalavimus.

      Jei atliekant apžiūrą gaunami parodymai neatitinka standartų, tuomet neišduodamas techninės apžiūros patvirtinimas, kol stabdžiai nesutvarkomi ir sureguliuojami tvarkingai. Tai padeda ženkliai sumažinti automobilių, į mūsų kelius išvykstančių su netvarkingais stabdžiais, srautą. Žinoma, svarbiausia pačių žmonių sąmoningumas, kadangi nuo to priklauso, ar stabdžiais bus susidomėta tik prieš techninę apžiūrą. Be abejo, tai geriau nei visai neprižiūrėti stabdžiai, tačiau juos tikrinti, ir jei reikia remontuoti, naudinga dažniau tiek dėl rimtesnių sistemos gedimų išvengimo, tiek dėl nelaimingų atsitikimų rizikos sumažinimo. 

      Stabdžių sistema: didelės bėdos dėl nepastebėtų mažiausių gedimų

      Stabdžių gedimai ir sistemos nuokrypis, kuris aktualus atliekant techninę automobilio apžiūrą, gali atsirasti dėl netolygiai nudilusių trinkelių, stabdžių tepalo trūkumo. Atrodo, šiuos dalykus pakeisti ir sutvarkyti nereikalauja daug laiko, tačiau kai kurie, tarsi, laukia, kol visa tai prikvies didesnę nelaimę. O tai gali būti: stabdžių suportų, diskų gedimai, kurių remontas tikrai kainuoja daugiau pinigų ir laiko. Bet apie viską nuo pradžių. Dažniausia ir menkiausia bėda – nudilusios trinkelės, tačiau jas pakeisti nėra sudėtinga, užtrunka nedaug laiko. Bet jei taupymo sumetimais jos nepakeičiamos laiku, gadinama atitinkama stabdžių apkaba ir/ar diskas, būgnai, dėl ko stabdžiai gali stabdyti netolygiai ar nestabdyti išvis.

      Suportas ar kitaip stabdžių apkaba yra atsakinga už stabdžių trinkelės prispaudimą prie stabdžių diskų. Stabdant veikia hidraulinė jėga, kuri suporto pagalba prispaudžia trinkelę prie disko, o šis stabdo ratą. Atleidus stabdžio pedalą, stabdžių apkaba grįžta į savo vietą, trinkelės atsilaisvina ir automobilio ratai vėl gali laisvai suktis. Akivaizdu, kad tinkamam stabdžių veikimui užtikrinti visos šios sistemos dalys turi būti kokybiškos ir kartu darniai funkcionuoti. Priešingu atveju ar neveikiant tam tikrai detalei nukenčia ir visa stabdžių struktūra. Tinkamai veikiantys suportai užtikrina, jog visos trinkelės diltų vienodai. Taip žinome, jog sistema funkcionuoja tinkamai, nes suportas gali laisvai judėti. Tačiau, jei pastebėjote, kad trinkelės dyla skirtingai, atkreipkite dėmesį į suportus – tai gali būti įspėjamasis ženklas apie prasidedančius jų gedimus: tepalo trūkumą ar išsiderinusią sistemą.

      Visos stabdžių dalys yra veikiamos kelių būklės ir orų sąlygų. Mūsų klimato juostai būdingi staigūs temperatūrų ir drėgmės svyravimai itin neigiamai atsiliepia automobilio eksploatacijai: būtent dėl šių priežasčių stipriai nukenčia ir stabdžių sistema, įskaitant suportus, kurių būklė ženkliai prastėja dėl temperatūrų skirtumų kietėjant tepalui. Dėl suportų gedimų netolygiai spaudžiamos trinkelės ir stabdžių diskai. Taip ne tik greičiau genda ir reikia remontuoti daugiau sistemos dalių, bet ir nukenčia stabdymo kokybė. Taigi, siekiant išvengti suportų gedimų verta dažniau patikrinti tepalo ir stabdžių skysčio lygį. Jei laiku pastebėsite nedideles problemas, gali pakakti atlikti suportų restauraciją, kuri kainuos mažiau, nei visų suportų keitimas. 

    • Galinės stabdžių...
    • Galiniai stabdžių diskai
    • Galinių stabdžių suportai
    • Stabdžių sistemos...
    • Stabdžių žarnelės ir...
    Rodoma 1 - 20 iš 7489 dalykų